Parfüm…
2012 december 4. | Szerző: rezangyal11@freemail.hu |
Az elmúlt hetekben, ahogy megszólalt Brady az új Chanel reklámban, kaszát-kapát eldobva loholtam a tv elé, mert szent elhatározásom volt, hogy márpedig én ezt a monológot Meg Fogom Érteni. (Főleg, hogy feliratozva is van 🙂 -ugye. Nade nem úúgy! Hanem angolul akartam megérteni… )
Szóval, hogy mit búúg a drága… Hellyel-közzel össze is jött az angol és a magyar összepasszintása, kivéve a végét:
my luck –
my fate –
my fortune – és itt hökk… mer’ a „luck” meg a „fortune”… ?
ésakkor ezt most mé’…?!?
Aztán persze kigugliztam, hogy a fortune nemcsak szerencsét jelent, hanem végzetet is, de arra meg sokkal egyértelműbb lett volna a destiny… (számomra)
A „luck” meg a feliratozás szerint örömöt jelent, a szótárban viszont erről nem tudnak.
És különben is ennek az egész szövegnek nincs semmi értelme.
„ Ez nem egy utazás. Minden utazás véget ér, de mi tovább megyünk. A világ változik és mi vele változunk…. „
Még külön-külön hagyján. De így együtt olyan, mintha random rakták volna össze…
Brady pedig olyan átéléssel adja elő, mintha megosztaná velünk az élet alapigazságait. Ha nem lenne ilyen rövid, és felocsúdhatnánk, talán jegyzetelnénk is. Jó! Mondjuk nekem néhol pl. MüllerPétert is kéccer köll olvasnom, mert némely körmondat közben rámtör a „Miiivaaan?!?” érzés….
No szóval, ilyenkor mindig kétségbeesem ráébredvén, hogy én a büdös életben nem fogok ráérezni erre a nyelvre…
De basszus. Ezért a szövegért valaki most Malibun áztathatja a golyóit!!!
*
“It’s not a journey.” “Every journey ends, but we go on. The world turns and we turn with it. Plans disappear. Dreams take over. But wherever I go, there you are — my luck, my fate, my fortune. Chanel No. 5. Inevitable.”
*
Ámdeviszontellenben!
Van ez a másik, a Banderas az új illatával… Nem tököl-pöcsöl-filozofál… Egyszerűen csak végigmegy a szálloda folyosóján a szobája felé, közben már veszi le a nyakkendőjét. Elhaladtában az ajtók előtt, egy rakás bombázó érzi meg az illatát a falakon keresztül és még PONT elcsípik mielőtt belépne a szobájába…
És meg se szólal! Nem fordul a világgal! Csak NÉZ!
Mondjuk eléggé nagy a mákja, hogy minden szobaszomszédja 25-ön innen van és fénnyel táplálkozik… 🙂
Ezen a szálon elindulva öt perc alatt körvonalazódott bennem egy parfüm reklám.
A főszereplő legyen mondjuk Clooney…
Ragyogó napsütés van, egy temetőben éppen egy szertartás zajlik, de már a vége felé tartanak. Gyászoló sokaság… miniszoknyák, nagy kalapok, fekete napszemüvegek… Néhány gyászoló virágot dob a sírba, amikor odalép Clooney és megtörten, sóhajtva bedob egy szál vörös rózsát. Egy pillanatig vár, majd elindul… a kamera távolodik -mindenki döbbenete látszódik a képen, mikor a sírból visszaszáll rózsa és hátulról megérinti az ellépő férfi vállát. A gyászolók felkiáltanak… Clooney megfordul, de addigra már egy gyönyörű nő áll mögötte, hosszú testre simuló vörös ruhában, kezében a rózsával. Clooney felragyog, a karját nyújtja a nőnek és elsétálnak egy fekete kabrió felé…
A kamera belenéz a sírba a nyitott tetejű koporsóra és megszólal egy KautzkyArmandosan mélyhangú narrátor : Klúnimász! Az elhagyhatatlan!
Az illat, amelytől életre kelsz!
Nnna….
Nem ám „Inevitable!” !
Összességében azonban, halleluja, vivát, és felüdülés „az ország vezető hashajtója” meg az „ország vezető takonygyógyszere” között két szexi pasi néminemű illatanyaggal..
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: